معرفی وبلاگ
این وبلاگ با توجه به اظهارات اخیر آقایان در نیویورک مبنی بر وجود آزادی بیان ( که امید است این چنین باشد ) و وجود رسانه آزاد در ایران ، فعالیت خود را در 3 محور 1 - دفاع از حق و حقانیت 2 - دفاع از شهداء ، جانبازان ، رزمندگان و خانواده مظلوم و معظمشان و 3- بیان دیدگاه ها از تمام سلیقه ها ، فعالیت خود را گسترده تر ادامه خواهد داد - با شعار هر ایرانی ، یک رسانه باتشکر مدیر وبلاگ
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 168004
تعداد نوشته ها : 64
تعداد نظرات : 28
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

دختر شهید باکری در گفت و گو با کلمه:

۲۷ سال نیامدند خانه ما بگویند حالمان چطور است؛حالا اینگونه آمدند

چکیده : ۲۷ سال نیامدند در خانه ما بگویند حالمان چطور است. اصلا راه منزل ما را بلد نبودند . حالا بعد از این همه سال مزد سختی هایی که مادرم کشید و بی پدر ماندن ما را خوب می دهند. برای من جای سوال است که چرا این رفتار با ما می شود.

 

بعدازظهر مهر ماه تعدادی از زنان حق طلب برای خواندن قرآن می خواهند جمع شوند. هر هفته این جلسه برگزار می شود اما این بار این جلسه قرآن به دلیل هفته دفاع مقدس در منزل شهید باکری برگزار می شود. آسیه باکری اینها را بریده بریده می گوید. از بی حرمتیها و بی احترامی که به مادرش به عنوان همسر شهید باکری شده ناراحت است. آسیه می گوید اصلا انتظار چنین بی حرمتی را نداشته است.

خبرنگار کلمه از وی چگونگی ماجرای هجوم به منزل شهید باکری را جویا شدیم.

در منزل شما چه اتفاقی افتاد؟

گروهی از دوستان مادرم و خانواده شهدا که هر هفته جلسه قرآن برگزار می کنند، به دلیل هفته دفاع مقدس گفتند که به منزل ما می آیند. ساعاتی پیش ماموران در مقابل منزل جمع شده بودند از تک تک مهمانان ما بازجویی کردند.

گفتید ماموران از میهمانان که برخی خانواده شهدا بودند هم بازجویی کردند؟ کجا این بازجویی انجام می شد؟ داخل خانه شما؟

نه برخی را داخل ون می بردند. برخی از آنها هم در خیابان سوالاتی می پرسیدند. آنهایی که می برند داخل ون به آنها فرم هایی می دادند که پر کنند.

می دانید در داخل این فرم ها چه چیزی نوشته شده بود؟

نه کسانی که فرم پر می کردند را نمی گذاشتند به منزل ما بیایند.

واکنش خانواده شما دربرابر این بی احترامی ها به میهمانان خانواده اقای باکری چه بود؟

مادرم کسانی که خودشان را پلیس امنیت معرفی کرده بودند را از خانه بیرون کرد. چون گفتند ما نیروی امنیتی هستیم اما حکمی نداشتند مادرم هم آنها را به منزلمان راه نداد.

نگفتند چه ناامنی به وجود امده ؟

نه توضیحی ندادند. نگفتند جلسه قران چگونه باعث ناامنی می شود.

به نظر شما چرا ماموران به منزل شهید باکری حمله کردند؟

این افراد  که خودشان را نیروی امنیتی و پلیس امینت معرفی کردند قصد ورود به خانه را داشتند که خانم محتشمی پور حالش به هم خورد و از حال رفت. به نظر من می خواهند خانواده ما را تحت فشار قرار بدهند.

این فشارها از کی و برای چه شروع شده است؟

از بعد از انتخابات و طرفداری از حق  فشارها و تهمت ها بر روی خانواده ما شروع شد و بعد از نامه مادرم به سردار جعفری هر روز فشارها بیشتر می شود.

آیا به منزل شما ورود پیدا کردند؟

مادرم  دم  در رفت. دعوا شد اما نگذاشت ماموران به داخل منزل ما بیایند.

این مساله ربطی به  مساله چهارشنبه و دیدار شما با اقای موسوی و کروبی داشت؟

دقیقا نمی دانم که آیا این مساله به بازداشت احسان و حضور ما در مقابل خانه آقای  کروبی ربطی دارد یا خیر.

و حرف آخر؟

۲۷ سال نیامدند در خانه ما بگویند حالمان چطور است حالا اینگونه آمدند. اصلا راه منزل ما را بلد نبودند. حالا بعد از این همه سال مزد سختی هایی که مادرم کشید و بی پدر ماندن ما را خوب می دهند. برای من جای سوال است که چرا این رفتار با ما می شود.

منبع : سایت خبری تحلیلی کلمه

پی نوشت : مسئولیت مصاحبه فوق بر عهده سایت منبع می باشد.

وبلاگ شهیدان زنده : چرا باید در این هفته باشکوه ، هفته دفاع مقدس ، به جای تجلیل از خانواده های معظم شهداء ، این بی حرمتی ها انجام شود. خانواده کسانی که با ایثار و گذشت شان و دست به دست هم در برابر ظالم ایستادند و در 8 سال دفاع مقدس با همت شان حتی یک وجب از خاک میهن به دست دشمن نیافتاد.

چرا باید به جای شادی روح شهدا ، با حرکاتی که توسط گروهی نامشخص (که هیچکس حاضر نیست مسئولیت اینگونه عملیات را قبول کند، که این هم گواهی است بر غلط بودن این حرکات) انجام می شود دل آنها را آزرد ؟!!

این بی حرمتی ها قطعا توسط هر انسانی محکوم است و نباید به خاطر اختلاف نظرهای سیاسی افراد با آنها اینگونه رفتارها را انجام داد.

حرف آخر اینکه کسانی که در هیچ دادگاه و دادسرایی محکوم نشده اند، بری هستند، بری از خطا و مجازات !!!!

به امید روزی که دیگرشاهد اینگونه اتفاقات تلخ نباشیم .

******

چوب و چماق و سنگ

سر نیزه و تفنگ

بازیچه های دست شرورانی است

در استتار سردار های آهنین

با چشم های بسته ی مخفی

پشت نقاب دین      

روی شما سفید

مردان پر ادعای مسلمان !

روی تو شد سفید

 شعبان بی مخ امروز !


دسته ها : اخبار روز
سه شنبه 6 7 1389
X